PRAKTIKUM - VEDENÍ PERSONÁLNÍ AGENDY 2025 S VÝHLEDEM DO ROKU 2026 PRO ZAČÁTEČNÍKY A MÍRNĚ POKROČILÉ

PRAKTIKUM - VEDENÍ PERSONÁLNÍ AGENDY 2025 S VÝHLEDEM DO ROKU 2026 PRO ZAČÁTEČNÍKY A MÍRNĚ POKROČILÉ

Cíl: První den probereme podrobně  povinnosti zaměstnavatelů v personální oblasti a to nejen po stránce legislativní, ale především po linii praktického provádění s ohledem na zásadní změny v Zákoníku práce od 1.1.2025  a především od 1.6.2025. V neposlední řadě, také na další navrhované změny pro zaměstnavatele……. . Druhý den bude věnován komplexnímu výkladu v odměňování - výpočty mzdy, platu, nebo odměny, průměrného výdělku, zákonných příplatků, exekucím, složitějším výpočtům dovolené a to jak u pracovního poměru, tak i u zaměstnanců činných na základě DPP nebo DPČ.  

Určeno pro: personalisty, mzdové účetní, vedoucí pracovníky, a všechny, kteří se danou problematikou zabývají.

Máte možnost si zakoupit školení na každý den zvlášť, dle vaší potřeby.

Cena: 1 290,00 Kč
Dostupnost: Volná místa
Kód zboží: 25079

Program

1. Personální agenda • povinnosti zaměstnavatele. 

  • vedení osobní evidence • potřebné údaje při přijímaní uchazečů o zaměstnání • co vyžadovat za osobní údaje • co nelze vyžadovat • osobní spis, ochrana osobních údajů • doporučené postupy a vzory • vnitřní firemní předpisy. Povinnosti zaměstnavatele – personalisty • před vznikem pracovněprávního vztahu zaměstnanců • v průběhu trvání pracovněprávního vztahu a ukončení pracovněprávního vztahu (zápočtový list, pracovní posudek, termíny ve vztahu k dalším institucím). Zásady dodržování Směrnice GDPR o ochraně a zpracování osobních údajů, a jejich archivace. Archivace písemností a jejich lhůty. 
  • vstupní a další školení v otázkách bezpečnosti práce • předcházení pracovních úrazů a nemocí z povolání v souladu se Zákoníkem práce a dalšími právními předpisy, elektronizace personální agendy.

2. Zákon o pracovnělékařské službě • povinnosti zaměstnavatele a zaměstnance – změny od 1.6. 

  • zákon o pracovnělékařské službě a prováděcí vyhláška k zákonu o pracovnělékařské službě. Zařazení zaměstnanců • kategorizace prací (rizikové skupiny prací) podle Zákona o ochraně veřejného zdraví.
  • vstupní lékařské prohlídky a jejich zrušení u kategorie první od 1.6.2025 podrobný výklad • periodické prohlídky a vybrané skupiny zaměstnanců, u kterých je nutné tyto provést (profesí rizika) • mimořádné prohlídky a její případné dopady na trvání, či zánik pracovního poměru. • výstupní prohlídkylékařské prohlídky u žáků středních odborných učilišť, vstupní prohlídky u mladistvých zaměstnanců.
  • Další změny v oblasti Zákona o pracovně lékařských službách v roce 2025. 

3. Zákoník práce od 1.6.2025 – tzv. flexinovela a pohled zaměstnavatele první zkušenosti z praktickým prováděním novely.  

  • poznatky z praxe o naplnění směrnice EU o rovnováze mezi pracovním a soukromým životem rodičů a pečujících osob, a směrnice EU o transparentních a předvídatelných pracovních podmínkách
  • uzavírání pracovněprávních vztahů • závislá práce • nelegální práce – zpřísnění sankce za nelegální práci • uzavírání pracovního poměru, jmenování do vedoucí funkce a dopady do případných odvolání z funkce, nebo vzdání se funkce, např. ředitelé škol, vedoucí odboru, atd., náležitosti pracovní smlouvy • zkušební doba – podrobný výklad k aplikaci § 35 po 1.6.2025, informování o obsahu pracovního poměru dle § 37 Zákoníku práce – nutná aktualizace obsahu. 
  • dohody o pracích mimo pracovní poměr – komplexní výklad (Obsah, odměňování, ukončení, odvody pojistného, formy zdaňování, zákonné příplatky, dovolená, úrazové pojištění).  
  • změny pracovního poměru • přeložení zaměstnance • pracovní cesty zaměstnanců • dočasné přidělení • návrat do práce po uplynutí překážek v práci • vnitřní firemní předpisy k dané oblasti
  • skončení pracovněprávních vztahů podle platných předpisů od 1.6.2025 (doručování písemností, výpověď, ukončení PP ve zkušební době, ukončení dohodou, okamžité zrušení PP) • výpovědní doby a jejich běh, • zákaz výpovědi – ochranná doba, kdy nemůže dát zaměstnavatel výpověď. Odstupné – a jeho výše. Zvláštnosti u odstupného (výplata odstupného neoprávněně vyplacené odstupné) • výtka zaměstnavatele zaměstnanci – celá řada doporučených vzorů vytýkacích dopisů. 

4. Zákon o zaměstnanosti

  • agenturní zaměstnání plusy a minusy • nově v posuzování nároku na podporu v nezaměstnanosti od 1.1.2026. Evidence pracovně právních vztahů při zaměstnávání občanů EU a cizinců § 102 Zákona o zaměstnanosti.

5. Pracovní doba, dovolená, překážky v práci, náhrady škody

  • určování pracovní doby • rovnoměrná pracovní doba • nerovnoměrná pracovní doba

• směnné provozy • konto pracovní doby • práce na dálku – poznatky z praxe • pružné rozvržení pracovní doby • kratší pracovní doba. Dny pracovního klidu • přestávky v práci • práce přesčas • práce v noci • pracovní pohotovost • názorné ukázky rozpisů směn u zaměstnanců s nerovnoměrně rozvrženou pracovní dobou • vedení evidence pracovní doby – rozdíl v pojmech evidence docházky a pracovní doby § 96 ZP platí i pro DPP a DPČ. Doporučené vzory směrnic o postupech při rozvrhování pracovní doby. 

dovolená a její určování a následné poskytování – základní nejdůležitější informace z pohledu personalisty a vedoucích zaměstnanců • převádění dovolené z roku do roku • krácení dovolené • přerušení dovolené • dovolená za odpracované dny • proplácení dovolené, mateřská dovolená a dovolená • příklady. Vnitřní předpis o postupech při čerpání a určování dovolené. Jak řešit tzv. zástupy za zaměstnance na mateřské a rodičovské dovolené • smlouvy na dobu určitou po dobu čerpání mateřské a rodičovské dovolené

  • překážky v práci • na straně zaměstnavatele – prostoj, jiné překážky a částečná práce , praktické zkušenosti, • důležité osobní překážky v práci na straně zaměstnance Nařízení vlády 590/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů • nároky s náhradou nebo bez náhrady mzdy, platu • nemoc zaměstnance, karanténa, ošetřovné a dlouhodobé ošetřovné, atd. – hlášení daných překážek v práci zaměstnancem zaměstnavateli.
  • náhrady škody v roce 2025, 2026  • pracovní úrazy (evidence, šetření, nároky poškozených zaměstnanců. Plnění povinností zaměstnavatele v úrazovém pojištění (Kooperativa, Generalli), při řešení plnění jednotlivých náhrad za újmu na zdraví zaměstnanců.  

Informace

Měsíc Září
Čas 9:00 - 15:00 hodin
Témata Mzdy
Lektor Zdeněk Křížek - odborník na mzdově personální problematiku
Místo konání Webinář online
Zdarma Videozáznam ze školení
Tisknout